عکاسی خبری

عکاسی خبری

عکس‌ هایی که پیام و هدف اصلی شان خبر رسانی است عکاسی خبری یا به فرانسوی photojournalisme نام دارند . به عبارتی فتوژورنالیسم فرآیند داستان گویی با استفاده از رسانه عکاسی است. در حالی که یک روزنامه نگار از قلم و کاغذ خود برای گفتن داستان استفاده می کند ، یک عکاس خبری از دوربین خود برای ثبت تصویری از یک داستان استفاده می کند.

عکاسی خبری

اگر روزنامه ، مجله ، بیلبورد ، بخش خبری یا مقاله آنلاینی را تصور کنید که هیچ تصویری ندارد شاید آن موقع به اهمیت عکاسی خبری پی ببرید. تصاویر نه تنها به ارتقای سطح یک داستان کمک می کنند، بلکه یک داستان را خودشان به تنهایی بیان می کنند . هنگامی که عکس‌ ها به طور متفکرانه در اخبار گنجانده می‌ شوند ، زمینه قابل درک بودن را می‌ افزایند . در دنیای رسانه‌ ها ، عکس‌ ها می‌ توانند داستانی را بسازند . عکاسی خبری را می توان فرآیند استفاده از عکس ها برای بیان یک داستان تعریف کرد . در حالی که روزنامه نگاران معمولی اطلاعات خود را با استفاده از قلم و کاغذ ( یا شاید یک صفحه کلید ) به اشتراک می گذارند ، عکاسان خبری از دوربین به عنوان رسانه خود استفاده می کنند . یک عکاس خبری از تصاویر برای بیان کل داستان ، از ابتدا تا انتها استفاده می کند ، و اگر این کار به درستی اجرا شود ، ممکن است خواننده برای درک کامل پیام ارائه شده به کلمات نیاز نداشته باشد . از آنجایی که در دنیای امروز ما دستگاه‌های دیجیتال بسیار رواج پیدا کرده اند ، خبرگزاری‌ ها و آژانس‌ های رسانه‌ ای برای بهترین، جامع‌ ترین و آموزنده‌ ترین تصاویری که گرفته شوند ، پول زیادی را پرداخت می‌ کنند .

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی نقش حیاتی در بازاریابی برند ها برای محصولات خود ایفا می کند . امروزه برندها نیاز بیشتری به برجسته کردن تصاویر خود دارند و توجه کافی را به خود جلب می‌ کنند

تاریخچه

از زمان شروع جنگ داخلی آمریکا از عکس‌ ها برای همراهی با مقالات خبری استفاده می‌ شد . در آغاز دهه 1920 عکاسی خبری مانند بقیه انواع عکاسی مثل عکاسی تبلیغاتی وارد عصر طلایی شد و با ورود دوربین های کوچکتر مانند لایکا 35 میلی متری که در سال 1925 در آلمان اختراع شد ، اهمیت بیشتری پیدا کرد . عکاسان با استفاده از این دوربین ها به راحتی می توانستند عکس هایشان را تنظیم کنند و عکس های بهتری بگیرند . نه تنها اختراعات دوربین های لایکا و کداک در ایجاد دسترسی جهانی به عکاسی مهم بودند بلکه یک پیشرفت مرتبط دیگر در آن زمان رخ داد و آن چیزی نبود جز محبوبیت روزنامه نگاری . مجلات در اروپا به‌ عنوان وسیله‌ ای برای ترکیب تصاویری که داستان را روایت می‌ کردند ، مطرح می‌ شدند، و هم چنین بسیار خلاق‌ تر و از نظر بصری جذاب‌ تر از روزنامه‌ ها تلقی می‌ شدند. در زمانی که تب مجلات و روزنامه نگاری به سواحل آمریکا راه یافت ، مجلات تصویری مشهوری مانند Life و Vu به زبان فرانسوی نیاز به مدیریت خبری داشتند تا تصاویری را که به خوبی انتخاب شده بودند تکمیل کنند تا این شکل جدید از روزنامه نگاری رونق بگیرد.

نکاتی در مورد تصاویر خبری

به زبان ساده، نقش یک عکاسی خبری این است که یک داستان را از طریق عکاسی بازگو کند . هدف نه تنها گرفتن عکس ، بلکه نگه داشتن تصاویر با بالاترین استانداردهای روزنامه نگاری در تلاش برای انتقال حقیقت است.  در مجموع، استفاده از عکاسی در روزنامه نگاری راهی است برای قرار دادن افراد عادی در معرض داستان های جدید و متفاوت به شیوه ای گیرا و قابل هضم. عکاسی خبری شکلی از داستان سرایی و گزارش تصویری است . ولی در کل تعداد انگشت شماری از عکس ها می توانند یک متن را تکمیل کنند ، اما یک تصویر دراماتیک می تواند تفسیری مستقل درباره یک فرد، رویدادهای جهان یا فرهنگ ارائه دهد . عکاسان با ثبت تصویری متبلور به دنبال روشنگری بینندگان هستند. هر کسی می تواند عکس بگیرد ، اما هر کسی نمی تواند عکاس خبرنگاری باشد . دو رکن عملی در عکاسی خبری وجود دارد : استانداردهای اخلاقی بالا و پیگیری حقیقت عینی. هدف عکاس خبری گزارش و یا به عبارتی انتقال یک داستان و آموزش مخاطبان است.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *