عکاس حرفه ای

عکاس حرفه ای

عکاس حرفه ای کیست ؟ از نظر ما عکاسی ماهر و حرفه ای است که تسلط کافی بر روی نحوه استفاده از تجهیزات داشته باشد و بداند در هر موقعیت از چه لنزی یا ابزاری کمک بگیرد و چگونه در هر لوکیشنی عکس های زیبا تهیه کند .

عکاس حرفه ای

امروزه صنعت دوربین سازی قدری پیشرفته شده و دوربین های با کیفیتی تولید شده است که اگر اصول عکاسی را بدانیم می توانیم با آن ها عکس های خارق العاده ای بگیریم . نکته ی نهفته در جمله قبل اصول عکاسی بود . بله آنچه وجه تمایز یک عکاس حرفه ای با دیگران است دانستن اصول عکاسی و و دانش آن است اما این تمام ماجرا نیست .

اگر بخواهیم یک عکاس حرفه ای را معرفی کنیم باید موارد زیادی را مطرح نماییم و گرنه نام حرفه ای گذاشتن به هر شخصی که دوربین دارد و حتی فنون کار با دوربین عکاسی را نیز به خوبی می شناسد خیلی درست نمی باشد . اگرچه در برخی از تعریف ها عکاس حرفه ای را عکاسی معرفی کرده اند که توان کسب درآمد از طریق شغل خود را داشته باشد . اما این نیز نمی تواند به عقیده ما تعریفی جامع از عکاس ماهر باشد .

یک عکاس حرفه ای و پروفشنال پس از شناخت کافی از دانش هنرهای تجسمی ، دانش عکاسی را فرا خواهد گرفت و سپس با کسب تجربه مواردی را خواهد آموخت که در هیچ کلاس درسی به او گفته نشده است اینجاست که عیار یک عکاس مورد سنجش قرار می گیرد .

مهم تر این که عکاسان حرفه ای می دانند حتی در بدترین روزهای شان هم  عکسی بگیرند که رضایت مشتری را جلب کند . هر روز قرار نیست که بهترین روز یک نفر باشد . وقتی یک عکاس بتواند چیز جدیدی را به کارش بیافزایید ، دیگران به سادگی نمی توانند با یک دوربین از شما تقلید کنند و شما در بازار خود پیش گام خواهید بود .

عکاس حرفه ای کیست؟

عکاس حرفه ای

ویژگی های یک عکاس خوب

عکاسی با کمک صنعت مد و مدلینگ ، تبلیغات و رسانه ، توجه افراد به خصوص جوانان را به خود جلب کرده است . افراد زیادی دوست دارند که حرفه ای شوند . که مستلزم یادگیری اصول و مهارت هایی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت .

از ویژگی های مهم عکاس حرفه ای ، داشتن تخیل و خلاقیت است . داشتن این ویژگی باعث خاص شدن تصویر می شود . داشتن قوه ی تخیل قوی به پیاده سازی خلاقیت کمک می کند . پس تخیل یک عامل مهم است . اگر در ثبت تصاویر خود خلاقیت داشته باشید باعث می شود جنبه های خاص و زیبایی تصویر جلوه کند و برای بیننده جذاب باشد .

جزئیات تصویر شامل رنگ ، ترکیب ، سوژه و نور است . هر چه در هنگام کار به جزئیات توجه بیشتری شود مفهوم تصویر واضح تر است . برای اینکه عکاس موفقی شوید لازم است که صبور باشید . بعضی مواقع شرایط برای کار شما مهیا نیست باید انعطاف پذیر باشید ، و صبر کنید تا شرایط لازم مهیا شود . اشخاص حرفه ای باید نمونه کارهای خاص و قوی ایجاد کنند . و برای حفظ کنترل اعتبار و تعیین نرخ رقابت برای کار خود ، باید مهارت های تجاری داشته باشند .

ارتباط برقرار کردن با سوژه وقتی که مدل یا مشتری باشد کمک می کند تا هنگام عکاسی در مقابل دوربین راحت تر باشند و در نهایت تصویر خوبی ثبت شود . هر چه شخص مشتاق تر و علاقه مند به کار و حرفه اش باشد ، کارش را تقویت می کند . عکاس حرفه ای ای باید بتواند در تصاویر خود ، دقیق مفهوم و داستان را به مخاطب برساند .

داستان سرایی قلب عکاسی حرفه است و برای عکاس حرفه ای لازم و ضروری است . عکاسان حرفه ای باید مهارت فنی داشته باشند با انواع دوربین ، لنز و چگونگی عملکرد آن ها آشنا باشند درک درستی از نور و نورپردازی داشته باشند تا تصاویر حرفه ای هم ثبت کنند . وقتی شخصی در زمینه ای تخصصی کار می کند لازم است نسبت به اون زمینه دانش کافی داشته باشد تا بتواند بهتر نظر مخاطب را جلب کند .

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *